ОПИС ДОСВІДУ РОБОТИ
ВЧИТЕЛЯ З
МИСТЕЦТВА
НІКОРЮК АЛИ
СТЕПАНІВНИ
Розвиток
творчих здібностей учнів шляхом впровадження інформаційних технологій та
інтерактивних методів навчання на уроках художньо - естетичного циклу
Система
освіти в сучасних умовах є основним механізмом успадкування культурного
надбання новими поколіннями. У зв’язку з цим особливо важливого значення
набувають питання культурного розвитку та естетичного виховання школярів. Але
формування естетичної культури неможливе без якісних змін у свідомості людини,
відношенні її до мистецтва. Завдання набагато складніше - необхідно сформувати
в них уміння творити прекрасне в повсякденній праці, в міжлюдських стосунках
(В.О. Сухомлинський, М.Г. Стельмахович).
Одним із
найважливіших завдань сучасної школи є формування творчої, мислячої
особистості. В наш час все більше уваги приділяється питанням творчого
розвитку дітей, де головним завданням виступає розвиток їх творчих здібностей
засобами мистецтва.
Тому своїм
проблемним питанням я обрала “Розвиток творчих здібностей учнів шляхом
впровадження інформаційних технологій та інтерактивних методів навчання на
уроках художньо - естетичного циклу”.
Головним завданням вчителя я вважаю пробудити чи розвинути в дитині
творчість, допомогти учневі знайти себе в житті, за
словами Ф.М.Достоєвського: «відкрити в собі людину».
Тому своїм педагогічним кредо я обрала: “Відкрити в кожній дитині душу
творця, дати їй змогу пробудитися і розквітнути!”
Розвивати творчість – означає
виховувати у дітей інтерес до знань, виявляти їх нахили, самостійність у
навчанні.
Працюючи над розвитком творчих здібностей учнів, на уроках мистецтва я використовую різноманітні творчі завдання, казкові
сюжети, музично-дидактичні ігри, театралізовані ігри.
З усієї різноманітності ігор на уроках доцільними є ігри музично-дидактичні, сюжетно-рольові та
проблемно-моделюючі.
Я використовую ігри-загадки, ігри-змагання, які сприяють засвоєнню, закріпленню знань.
Для
закріплення мистецьких понять та термінів наприкінці вивчення теми проводимо
ігри: «Кращі знавці мистецтв», «Поле чудес».
«Духовне
життя дитини - писав В.Сухомлинський, - повноцінне лише тоді, коли вона живе у
світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього вона - засушена
квітка».
У своїй педагогічній діяльності застоовую активні форми навчання, які
реалізовую шляхом:
1. Проведення
нестандартних уроків
2. Вирішення
проблемних ситуацій
3. Міжпредметні
зв’язки на уроках
4. Метод
проектів.
Щоб розвивати творчі здібності учнів, поступово та систематично включати їх
у самостійну пізнавальну діяльність та забезпечити співпрацю між учнями і вчителем я використовую у своїй практиці нестандартні уроки.
У розв’язані задач творчого розвитку учнів велику користь приносять сучасні технічні засоби і новітні технології,
такі, наприклад, як комп’ютер і засоби мультимедіа. Впровадження
технічних засобів в освітню сферу стало особливо актуальною у наші
дні.
Вважаю
використання ІКТ у сучасній освіті як один із необхідних засобів професійної
діяльності вчителя.
Застосування ІКТ на уроках мистецтва
сприяє всебічному і гармонійному розвитку особистості дитини, насамперед
розвитку її творчих здібностей та дозволяє:
· підвищувати
продуктивність уроку;
· підвищувати
якість рівня використання наочності на уроці;
· об’єктивно
та своєчасно проводити контроль та підведення підсумків ;
· дозволяє
залучити учнів до створення творчих робіт ;
· підвищувати
пошук інформації з найрізноманітніших джерел;
· розвивати
самостійне мислення.
Інтегруючи уроки мистецтва з комп’ютерними технологіями дозволило мені зробити уроки більш цікавими, якісними, яскравими,
візуальними, творчими. Вивчаючи в 9 класі теми діти виготовляють презентації, здійснюють
віртуальні компьютерні подорожі, створюють відео кліпи.
Комп’ютер
перестає бути джерелом інформації, а стає організатором навчально -
пізнавальної діяльності школярів.
Працюючи за
інноваційними технологіями особливу увагу я намагаюсь приділяти інтерактивному
навчанню. Використовую інтерактивні методи навчання:
«Мікрофон», «Ланцюжок», «Коло», «Аукціон», «Мозковий штурм», «Гронування»,
«Чистий аркуш», «Дерево знань», «Асоціативний кущ», «Гронування», «Навчаючи –
вчуся».
У ході
інтерактивного навчання учні вчаться робити вибір, шукати і аналізувати
інформацію, захищати свою точку зору, добирати найбільш переконливі
аргументи. При цьому навчальний процес відбувається за умов
постійної, активної взаємодії всіх учнів, вони обмінюються думками,
ідеями, пропозиціями.
Інтерактивні методи навчання сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери
співпраці та більш високому рівню засвоєння
матеріалу учнями.
На уроках
завжди прагну установити міжпредметні та міжмистецькі
зв’язки, що допомагають сформувати в учнів цілісну систему знань про мистецтво:
1. Літературні
твори (прислів’я, приказки, заклички, вірші, загадки, сюжети літературних
творів, біографічні відомості з життя композиторів, музикантів, художників,
скульпторів, архітекторів);
2. Твори образотворчого
мистецтва (ілюстрації живопису, архітектури, скульптури, графіки, дизайну,
фотографії);
3. Твори
народного декоративно – ужиткового мистецтва;
4. Матеріали про
побут і звичаї народу;
5. Географічні
відомості про фольклорні регіони України, країни світу;
6. Історичні
факти, відображені у музиці та інших видах мистецтва, історію створення творів
мистецтва, історію виникнення мистецьких епох.
Щоб виховати
творчу особистість, самому вчителю треба бути творчою людиною. Пройшла курси на педагогічному сайті Едера:
«Недискримінаційний підхід у навчанні», «Управління школою. Практикум» та курси
підвищення кваліфікації при ІППО. Беру участь у тренінгах в проєкті «Багатомовна
освіта в Україні», в районих та обласних
семінарах, вебінарах, науково-практичних конференціях.
Зареєстрована на освітянських сайтах: «Шкільне життя», «На урок»,
«Всеосвіта».
Творчо викладати – означає постійно шукати нові шляхи активізації
діяльності учнів на всіх етапах навчальної роботи, шукати нові, оригінальні форми
пояснення матеріалу, вдосконалюватися самому, переймати досвід кращих вчителів.
Учитель
повинен вчитися протягом всього життя, прагнучи досягти вершини своєї
педагогічної майстерності.
Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня. У Святому письмі сказано:«Блаженна людина, що насичується від плодів своєї праці і шукає в ній утіху». Це є істина.
Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня. У Святому письмі сказано:«Блаженна людина, що насичується від плодів своєї праці і шукає в ній утіху». Це є істина.
Немає коментарів:
Дописати коментар